Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012

ΠΑΡΑΜΥΘΟΚΟΥΖΙΝΑ...Φτιάχνοντας ιστορίες και παραμύθια για παιδιά...

Προτείνουμε μια σειρά παιχνιδο –μαθημάτων που απευθύνονται:
-Σε παιδιά ηλικίας 4-8 ετών
-Σε παιδιά ηλικίας 9-12 ετών
-Σε παιδιά 12- 18 ετών
-Σε γονείς & παιδαγωγούς

Για τα παιδιά και τους νέους

Όλο και περισσότερα παιδιά δυσκολεύονται να εκφραστούν κι ακόμη περισσότερο να γράψουν. Κι όμως η γραφή θα μπορούσε να γίνει ένα δημιουργικό ταξίδι, αρκεί να δώσουμε το χώρο στα παιδιά να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους. Σκεφτήκαμε λοιπόν να τους δώσουμε τα κατάλληλα ερεθίσματα μέσα από ένα σεμινάριο δημιουργικής γραφής που θα τα κατευθύνει στα πρώτα τους βήματα. Χρησιμοποιώντας ζωγραφιές, ήχους, λέξεις, αντικείμενα, αλλά και μια μαγική τράπουλα βοηθάμε τα παιδιά να αποτυπώσουν τις ιδέες, τις σκέψεις και τη φαντασία τους στο χαρτί και να φτιάξουν τις δικές τους ιστορίες.
Να σημειώσουμε ότι παιδί που αναπτύσσει δημιουργικά τη γραφή του και μπορεί να ταξινομήσει και να εκφράσει τις σκέψεις του βελτιώνει σημαντικά και τις σχολικές του επιδόσεις.
Στις ηλικίες 4-8 ετών δημιουργούμε τις ιστορίες μας προφορικά και επικεντρώνουμε περισσότερο στα παραμύθια και στην καλλιέργεια της φαντασίας τους, μέσα από ένα πρωτότυπο θεατρικό παιχνίδι, όπου τα παιδιά παίζουν τους ρόλους των ηρώων του παραμυθιού που τα ίδια δημιουργούν.
Ακόμη τα μαθαίνουμε να επικοινωνούν καλύτερα με τους συνομηλίκους τους, να εκφράζονται με πιο σωστό τρόπο και τους κεντρίζουμε το ενδιαφέρον για το διάβασμα.

Για τους γονείς & τους παιδαγωγούς

Οι ιστορίες που φτιάχνουν οι ίδιοι οι γονείς ή οι παιδαγωγοί για τα παιδιά, συχνά και με τη δική τους συμβολή, θεωρούνται εξαιρετικά σημαντικές και ωφέλιμες. Αν μπορούσαμε να συνοψίσουμε, θα λέγαμε:

  • Το παιδί γίνεται καλύτερος ακροατής. Μαθαίνει να ακούει αλλά να μη δέχεται παθητικά τα όσα του λένε.
  • Εξασκεί και τη δική του φαντασία και δημιουργικότητα.
  • Οι ιστορίες αυτές μπορεί να έχουν ευεργετικά αποτελέσματα και στην ψυχολογία του. Ένα παραμύθι προσαρμοσμένο στο κάθε παιδί το βοηθά να ταυτιστεί με τους ήρωες και μέσα από αυτήν την ταύτιση να κατευνάσει ακόμη και τις ανησυχίες του, αλλά να βρει κι ένα κλειδί για να αντιμετωπίζει τα εμπόδια που του προκύπτουν.
  • Μπορεί και η γλωσσική έκφραση να βελτιωθεί, παρακινώντας το παιδί να σου διηγηθεί πού βρισκόσασταν την προηγούμενη φορά, ώστε να πιάσετε και πάλι το νήμα της αφήγησης.
  • Βελτίωση παρατηρείται και στην ικανότητα συγκέντρωσης.
Η μαγική τράπουλα βασίζεται στις λεγόμενες «λειτουργίες». Οι λειτουργίες αυτές, σύμφωνα με έναν από τους σημαντικότερους μελετητές του παραμυθιού, τον ρώσο Βλαντιμίρ Προπ, ο οποίος προσδιόρισε ότι είναι 31 στον αριθμό, υπάρχουν, πάνω- κάτω, σε όλα τα παραμύθια. Ο Τζιάνι Ροντάρι τις περιόρισε σε 21 και πρότεινε τη δημιουργία μιας τράπουλας. Αυτή την τράπουλα τη φτιάξαμε σε συνεργασία με τη Στεφανία Βελδεμίρη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εκτός των σεμιναρίων.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου